Archiwum 16 września 2013


wrz 16 2013 Alternatywne formy promocji wydawnictw szkolnych...

Rynek wydawnictw szkolnych jest w Polsce bardzo atrakcyjny, jednak duża konkurencja sprawia, że ciężko jest się przebić nawet z bardzo dobrą ofertą. Sprawia to, że nieco mniejsze wydawnictwa edukacyjne muszą szukać nowatorskich i nieoczywistych form promocji i budowania relacji z odbiorcami swojej oferty.

 

Przykładem właściwego budowania takiej promocji i relacji z odbiorcami może być Wydawnictwo MAC Edukacja, które od wielu lat zapewnia szkołom z wybranych regionów (zazwyczaj tych najbiedniejszych) dodatkowe materiały dydaktyczne. Pomoc realizowana jest w ramach specjalnego projektu, w ramach którego zapewniono również wsparcie uczniom wybranych szkół oraz przystosowano szkoły do możliwości nowoczesnej edukacji.

Ciekawą formą promocji wykorzystywaną przez MAC Edukację jest też wydawanie e-zinu - kolorowego internetowego magazynu, który w bardzo atrakcyjnej formie przedstawia wszelkie nowości w ofercie wydawnictwa, podejmuje też bardziej ogólne tematy związane z edukacją. Jest to świetny sposób na zainteresowanie potencjalnego odbiorcy wydawnictwem i sposobem jego funkcjonowanie. Dzięki profesjonalnym artykułom w e-zinie MAC Edukacja pokazuje, że dba o potrzeby swoich odbiorców dostarczając im aktualne i atrakcyjne treści.

Dodatkowo, wydawnictwo często organizuje różne konkursy (zazwyczaj są to zadania wymagające kreatywności) co również pozytywnie wpływa na budowanie wizerunku. Na głównej stronie wydawnictwa MAC Edukacja znajduje się również odnośnik do bloga artystycznego, gdzie prezentowane są scenariusze ciekawych zajęć plastycznych, które z pewnością zaciekawią i sprawią uczniom mnóstwo frajdy. Jak widzimy na przykładzie MAC Edukacji wyjście poza tradycyjne sposoby promocji pozwala w bardzo ciekawy sposób zaprezentować własną ofertę i zbudować pozytywny wizerunek firmy, co z kolei z pewnością będzie procentować w przyszłości.